Online video darslar, kurslar va testlar - PREP.UZ

Kasbiy ta’lim (karera) rivojlanish uchun kerak bo’lgan 17 muhim qobiliyat va fazilatlar

Saidbek Boboyarov 15-04-2019

Bu degani bir guruh odamlarni boshqarish emas, balki mas’uliyatli bo‘lish, yuqori natijalarga erishish va resurslaringizdan maksimal darajada foydalanishni anglatadi. Yetakchi – bu tashkilot muhim loyiha va rol modelini ishonib topshirishi mumkin bo‘lgan shaxsdir.

  • 2156
  • 1

Tashabbuskorlik, izlanish, o‘z-o‘zini boshqarish va tanqidiy fikrlash kabi fazilatlar har qanday soha uchun juda foydalidir.

1. Aloqa

Og‘zaki va yozma muloqot hamma joyda muhimdir – siz mijozlar bilan shaxsan uchrashasizmi yoki yo‘q. Aloqa ko‘nikmalarining yuqori darajasi shaxsiy va professional muvaffaqiyatga erishishning kalitidir. Ular o‘z g‘oyalarini aniq ifodalashga, shuningdek, hamkasblar va menejerlar bilan muloqotni maksimal darajada oshirishga yordam beradi.

2. Jamoaviy ish

Jamoada ishlash butun ahvolni ko‘rish demakdir. Shuningdek, sizning fikr-mulohazalaringizni boshqalar bilan baham ko’rmaydigan odamlar bilan hamkorlik qilish, va natijalarga erishish davom etish. Har bir guruh a’zosi boshqalarni yaxshiroq ishlashga va nizolarni hal qilishga undaydi. Buning uchun o‘zaro hurmat, tinglash qobiliyati va do‘stona munosabat kerak.

3. Moslashuvchanlik

Ko‘plab tashkilotlar juda dinamik tuzilishga ega. Xodimlarning ichki tuzilishi va majburiyatlari bir necha marta o‘zgarishi mumkin. Shuning uchun, yangi sharoit va ehtiyojlarga moslashish qobiliyati juda yuqori baholanadi.

4. Tanqidiy fikrlash

Sizning biznesingizning maqsadi nima? Nima uchun bu vazifani bajarish kerak? Kutilgan natija nima? Agar bu haqida o‘ylab, asosiy omillarni tahlil qilsangiz, yaxshi natijalarga erishasiz. Va siz kutilmagan oqibatlarga bardosh ber olasiz.

5. Tashabbuskorlik

Demak, siz sizdan so‘ralgandan ham ko‘ra ko‘proq va yaxshiroq ish qilyapsiz. Bundan tashqari, kompaniyadagi jarayonlarni maksimal darajada oshirishga, investitsion daromadni oshirishga va boshqalarni iloji boricha samarali ishlashiga va unga undashga harakat qilmoqdasiz.

6. Muammoni hal qilish

Muammoni aniqlay oladigan va uni hal qilish yo‘llarini topadigan inson doimo qadrlanadi. Qiyinchiliklarga duch kelib, hamma narsa o‘z-o‘zidan hal qilinishini kutmang. Biznesingizga yordam beradigan mantiqiy yetuk qarorlar qabul qilishga harakat qiling.

7. Ishonchlilik

Agar siz tez-tez muddatlarni uzaytirsangiz yoki yomon ish qilsangiz, sizga ishonib bo‘lmaydi. Va mas’uliyatsiz odamlar tezda keraksiz holga keladi. Hozirda masofadan turib ishlash o‘sib bormoqda, shuning uchun xodimning ishonchliligi juda muhimdir. Har qanday ish beruvchiga vazifalarni izchil bajaradigan shaxs kerak.

8. O‘rganuvchanlik

Har qanday ko‘nikmalar eski bo‘lib qolmoqda, chunki texnologiya doimo rivojlanib bormoqda va ular bilan iste’molchilar ehtiyojlari o‘zgarmoqda. O‘z-o‘zini rivojlantirishga vaqt sarflash istagi – muvaffaqiyatning asosi. Bu boshqalar oldida bir qadam oldinda qolishda yordam beradi. Sizni yanada qimmatli xodimga aylantiradigan yangi g‘oyalarni toping.

9. Yetakchilik

Bu degani bir guruh odamlarni boshqarish emas, balki mas’uliyatli bo‘lish, yuqori natijalarga erishish va resurslaringizdan maksimal darajada foydalanishni anglatadi. Yetakchi – bu tashkilot muhim loyiha va rol modelini ishonib topshirishi mumkin bo‘lgan shaxsdir.

10. Yuqori malaka

Har bir tashkilotda xatti-harakatlar qoidalari mavjud va ularga rioya qilish sizga qo‘shimcha ball qo‘shib beradi. Ko‘rinishida, bu bir vaqtning o‘zida ko‘rinadi, lekin ko‘pchilik bu haqda unutib yuboradi. Asosiy qoidalar, odatda, takroriylikni, xabar berish qobiliyatini, minimal rejalashtirilmagan kelmasliklar, kiyinish kodiga rioya qilishni, hamkasblar va ularning joylarini hurmat qilishni, shuningdek ortiqcha tanishlikning yo‘qligini o‘z ichiga oladi.

11. Rejalashtirish

Hosildorlik va muayyan vaqt uchun bajarilgan ishlar miqdori har qanday holatda ham muhimdir. Va bu masalada rejalashtirishsiz bo‘lmaydi. Axir, tashkilotga sarflangan bir daqiqa, ba’zida sizni bir soatni tejash mumkin. Shuning uchun vaqt ajratish qobiliyati juda yuqori baholanadi.

12. O‘z-o‘zini tashkil etish

Bu o‘z ishini minimal boshqaruv nazorati bilan mustaqil ravishda bajarish qobiliyatidir. Tashkil etilgan kishi, doimiy ravishda hisobot berishga hojat bo‘lmasa ham, barcha kerakli ishlarni amalga oshiradi.

13. Texnologiyani bilish

Ishingiz bilan bevosita bog‘liq raqamli vositalardan foydalanishni o‘rganing. Bu esa, rivojlanishga va kariyerada o‘sishga yordam beradi. Bundan tashqari, kelajakda texnologiyani sanoatga ta’sir qilishini tushunish ham muhimdir. Qo‘l mehnati bosqichma-bosqich avtomatlashtiriladi va endi ko‘p sohalarda biz zamonaviy texnologiyalarga ega bo‘lgan kishilarga muhtojmiz. Shuning uchun keraksiz holga kelmaslik uchun bu ko‘nikmalarni rivojlantiring.

14. Global fikrlash

Barcha sohalarda kelishuv va sotuvlar nafaqat bir mamlakatda, balki butun dunyoda amalga oshirilmoqda. Shu sababli, professional keng miqyosda fikr yuritish va global auditoriyani yodda tutish hamda xalqaro tajribani qo‘llash kerak. Bu sizni muhim va kerakli insonga aylantiradi.

15. Axloqiy va ma’naviy tamoyillarning qat’iyligi

Yuqori darajadagi tashkilotlarda ishchilarning axloqiy sifati yuksak qadrlanadi. Printsiplarga sadoqat majburiy hisoblanadi. Amalga oshirilgan harakatlar kompaniyaning qadriyatlarini buzmasligi kerak. Axloqiy me’yorlarga rioya qilmaslik orqali siz o‘z martabangizga putur yetkazishingiz mumkin. Shuning uchun, har qanday sharoitlardan qat’iy nazar, kompaniya va axloq nuqtai nazaridan to‘g‘ri ishni bajaring.

16. Psixologik chidamlilik

Hayotimizda hamma narsa doimo biz xohlagandek bo‘lmaydi. Hayotdagi ba’zi vaziyatlar maqsadlarga erishishda qiyinchiliklar tug‘diradi. Bunday vaziyatlarda psixologik chidamlilik juda zarur. U har narsaga qaramay oldinga siljish va xarakterning kuchini aks ettiradi. Ish beruvchilar har doim nafratlanmaydigan va qayta-qayta harakat qiladigan ishchilarni qidiradilar.

17. Dunyoga ijobiy qarash

Sizning dunyoqarashingiz nafaqat sizning shaxsingiz, balki o‘z vazifalaringizni qanday boshqarayotganingizni ham aniqlaydi. Ijobiy munosabatni rivojlantiring. Va har doim «Bu mumkin emas» o‘rniga «Men harakat qilaman» deb ayting.

Manba: https://fazo.tv/hayot/layfxak/kasbiy-ta-lim-karera-rivojlanish-uchun-kerak-bo-lgan-17-muhim-qobiliyat-va-fazilatlar/

Fikrlar